Afbeelding

Ms Arendskerk

arendskerk..arendskerk1948(4)

oude  foto''s  pakistan

oude foto”s pakistan

foto'' pakistaanse  kust..

foto” pakistaanse kust..

Op dit schip–  half vracht  half  passagiers heb ik  gevaren -2  korte  en  een lange  reis, de  laatst  was- 9  maanden? china  japan – Mijn hut was  net boven  de  2  schoeven  ,dus  hoorden  ze  wel erg  goed  draaien ..

Dit schip  is  gebouwd  in  1948, bij  de NDSM,

Hij  was  2  schoevig met stork diesel motoren

van 11000  apk..  hij heeft gevaren tot  1970.

en werd overgenomen  door  nedlloyd die  heeft er mee  gevaren  tot  1971.

daarna  ging  die  weg  voor  de  sloop  1972,

hij  is  gesloopt te  Karachi. te .Pakistan

door http:ceesvandepanne.wordpress.com Geplaatst in Algemeen

10 reacties op “Ms Arendskerk

  1. Wat een prachtig schip Cees en wat leuk dat jij daar op hebt gevaren. Niet alleen herinneringen maar soms misschien een beetje heimwee bij het zien van de mooie foto’s. Liefs, Ann.

  2. Mijn broer heeft op de Arendskerk gevaren in 1970. Ik kan mij zijn reactie nog heel goed herinneren: rijp voor de sloop, aan dek was alles zo lek als een zeef van de olie. Tsja hij kwam van de Wissekerk en die was brand new.

    • De jaren 60 -61 was ik de pantry man op de Arendskerk ..het was een mooie tijd, wat ik ook nog weet dat de hofmeester vogeltjes mee man naar Nederland Japanse Nachtegaels ..enz. de kapitein hete Koolen .. van af het achterdek moest je wel over het dek lopen om in de pantry te komen .en dat was wel een heftig met zware storm Cornelis bedankt voor het berichtje..gr Cees

  3. Goh Cees, leuk dat je gereageerd hebt. Zelf heb ik gevaren in de vetput tussen 1972 en 1992 bij diverse rederijen in NL en buitenlandse vlag. Reuze tijd en ontzettend veel gelachen!! Ben destijds opgehouden , met bulkers varen over de pacific en terug met een paar Hollanders en 20 Chinezen aan boord was niks aan. Ben nog steeds in de scheepvaart actief, ben aan de wal bij een Duitse rederij net over de grens van Holland en dat bevalt prima , groeten Cor

    • Hoi Cor Ik ben al 10 jaar werkloos Haha AOW er . En hoopt het vol te houden . ja de zee,, Cor dat blijft me steeds boeien hoor. En de scheepvaart .en wat je werk betreft , je bent er bij betrokken toch. fijne zondag en tot later. Gr Cees

Volgens mij is het zo duidelijk..

