. Rondvaartbootje

..

De Dockyard V  de  jaren  50

Het rondvaartschip was voor toen erg  in  trek.deze  foto is  gemaakt te  R

otterdam ..met als  achtergrond ,de  schiehaven

                               SS.  Rijndam gebouwd  in  1951

SS Maasdam een jaar  later 1952.

SS  Rijndam  en   SS  Maasdam  waren het  zelfde  gebouwd.    tweeling  schepen dus

het waren de  eerste twee nieuwbouwschepen  van  na  de  oorlog. Oorspronkelijk

waren  ze  gebouwd om als  vracht schepen  te  varen . Maar tijdens  de  bouw  kwamen  ze op  anderen gedachten

en  werden het passagiersschepen . volgens  de  legende  zouden  deze  schepen    binnen een paar  jaar de

aanschafprijs  hebben terug  verdiend. het  waren   Toeristenschepen  met  een  accomodatie    eerste klas..  er mooi  waren  ze

ik  heb er  wel een op  gekeken  in mijn  vaar tijd.  in  de  jaren  52/60  gingen er  veel emigrante naar  canada  geweldig mooi  land,

cees

door http:ceesvandepanne.wordpress.com Geplaatst in Algemeen

3 reacties op “. Rondvaartbootje

  1. hoi Cees en Marry,
    prachtig hoor die eerste foto, uit Roterdam. Mooi dat een Hagenees zoveel aan deze kant komt, Maassluis, Rotterdam, nu nog een keer in Rozenburg, waar ik woon, dan kan je op de koffie komen. Ook de andere fpoto’s zijn erg mooi, en zeker uit de oude doos, ik kon toen juist lopen, ik ben van 1948. Groetjes voor jou en Marry.

Volgens mij is het zo duidelijk..

