Gedicht- van -1936- Aan de RAND,,

Ik wacht op de kust
op het kerende tij
en op zwwvogels met volle mond
Garnalen gevangen op natte grond

Om mij heen brandt het zand,
hittetrillingen kom,en omhoog
van onder mijn voeten
en lemen muren barsten “”
toch klikt er gekakel in de kroegen .

Want ik,die boertderij in de middag.
eer van andere boeren
en probeer te vissen op het eind van de dag …
– –
Maar ik heb moeten wachten ,,
geduldig,,
Wachtte op de terugkeer van Aka die,
onaangeraakt door de vloed
bij het vloeien van de dag en nacht,
zijn voorvaders aas aanhaakt
en jaren en jaren vooruitziet.

Ik zal wacht op zijn terugkeer,
wachten op het keren van het tij
zoals er boomstammen groeien
uit het zilt van vroegere..overtsrtomingen ,
Nigeria 1936.

Volgens mij is het zo duidelijk..

