Molen te scharendijke bij Elkerzee.

Als m,n molen niet wil draaien staar

ik  droevig in het rond,want ik  verblijd me als” t wil  waaien ,

uit  het heldere hemelrond.–

Dan  sta ik op des  morgens vroeg ,en steek me  haastig in de  kleren,

want bang ben ik niet voor t” gezwoeg,

nee dat zal mij niet deren .—

Ik steek m.n molen dan in  t” zeil. en geef goed acht ook  op de lucht,

want alle winden   geeft geen  heil, uit dankbaarheid slaak ik een zucht—

dan  gaan  de  stenen aan t’draaien  de builsteen loopt ook mee, de noordenwind die is gaan waaien  ,kom jongens, de zaak die is geree!

jaar 1917..

Volgens mij is het zo duidelijk..

